1 вересня – День знань, школярі поспішають до школи, вчителі зустрічають своїх учнів. Але не можливо, що в перший день зустрічі вчителя і учнів, вчитель знав всіх учнів. Так ось якщо згадати, що вчитель повинен знайти ту саму стежинку до кожного учня, індивідуальний підхід.
А щоб це провести в цікавій формі ми як завжди використовуємо «інтерактивчік» тому ми сьогодні поговоримо про «Як цікаво познайомитися з учнями?»
Перший етап: Знайомство з батьками.
Гарний вчитель завжди тримає тісний контакт не тільки з учнем, а й з батьками, бо якщо і сім’я, і школа в гармонічному зв’язку, то дитина буде навчатися і розвиватися. Тому першою справою вчитель знайомиться з батьками, авжеж, краще щоб зустріч здійснилася до 1 вересня.
Вчитель познайомиться з батьками, а потім можна поговорити про дітей. Але краще провести анкетування з батьками - це і економія часі та підвищує об’єктивність інформації.
В мережі інтернет анкет для батьків майбутнього першокласник безліч, але для зразка наведем такий приклад:
=================================================================
Анкета для батьків майбутніх першокласників
1.Прізвище, ім’я та по батькові дитини
2.Рік,число і місяць народження дитини
3.Домашня адреса
4.Чи відвідувала дитина садок? Який?
5.Чим любить займатися?
6. Якими ласкавими іменами називаєте малюка вдома?
7.3 ким у сім’ї більше дружить?
8. Чи товаришує з ким із ровесників?
9.Особливості характеру дитини
10. Скільки дітей у сім’ї? Хто, крім батьків, виховує дитину?
11.Чи вміє ваша дитина читати, писати, рахувати?
Дані про батьків майбутніх учнів
Мати
1. Прізвище, ім’я та по батькові
2 .Місце роботи, посада
3.Контактний телефон
Батько
1. Прізвище, ім’я та по батькові
2. Місце роботи, посада
3.Контактний телефон
=================================================================
Другий етап: Знайомство з учнями.
Ось після бесіди з батьками, ми переходимо до дітей. Як завжди першого вересня – учням ставлять урок, і тому цей урок можемо використати для знайомства з учнями, і знову ж таки можна звернутися до джерела інтернету і знайти безліч методик.
Але саме дужче мені сподобалося саме такі:
1. Медальки з іменами
Медальки можна замінити на таблички, чи бейджики. Але ми повинні пам’ятати, що писати своє ім’я повинен учень. А ви скажите: «що в першому класі учні писати не можуть», це не так учні в першому класі коли приходять до школи можуть рахувати і повинні мінімум писати своє ім’я.
2. «Чарівна скринька»
Ось вам тепер знадобиться скринька та картки із запитаннями, наприклад:
-
Чи є у тебе вдома тварини? Як їх звуть?
-
Які квіти ти полюбляєш? Чим вони тебе приваблюють?
-
Які види спорту тобі подобаються?
-
Чи займаєшся ти спортом? Якщо так, то яким?
-
Чим тобі подобається займатися у вільний час?
-
Які книги ти полюбляєш читати?
-
Яка твоя найулюбленіша книга?
-
Які фільми тобі до вподоби?
-
Яка музика тобі подобається?
-
Чи граєш ти на музичному інструменті?
-
Як ви проводите дозвілля в родині?
-
У яку гру тобі подобається грати?
-
Який колір улюблений?
-
Ким ти хочеш стати в майбутньому?
-
Який твій улюблений фрукт? Чому?
-
Який твій улюблений предмет у школі?
-
Який твій улюблений мультфільм? Чому?
-
Улюблений герой з мультфільму?
-
Які твої найулюбленіші свята?
-
Про що ти мрієш?
-
Чи є в тебе хобі?
-
Чим ти любиш займатися у свій вільний час?
-
Що для тебе дружба?
-
На кого ти хочеш бути схожим?
-
Чи відвідував ти які - не будь гуртки?
-
Ти вмієш малювати?
-
Чи є у тебе кумир?
-
Чи є в тебе улюблена книги?
Це дає змогу встановити контакт з дитиною, та дізнатися не стандартну інформацію, але не забувайте показати приклад, дістаньте кратку і дайте відповідь самі.
3. Гра «прикметник»
Але ця гра для знайомства з першокласниками не піддійте але для першого знайомства як раз. А суть гри полягає в тому що учень характеризує одним прикметником сусіда по парті, але якщо є учень у якого сусіда не має то можна створити пару з вами (вчителем).
ТА зауважую: НЕ ЗАБУТЬТЕ наголосити про те що прикметник повинен виражати добрі почуття.
4. Методика «Дерево бажань»
І ось ще одна інтерактивна методика для зацікавлення дітей, а полягає вона в тому, що на дошці плакат з малюнком дерева, але без листя, тим часом ви роздаєте листочки з клейкою зворотною стороною. І даєте завдання написати, що вони чекають від школи чи від уроків. (завдання може замінити на інше)
Так ось сьогодні ми розглянули декілька методик та ігор для знайомства з учнем.
Дякую за увагу! До нових зустрічей
|