Тема: Безпечний дім
Мета: сформувати поняття з учнями про небезпечні ситуації, що можуть статися вдома; навчити школярів розпізнавати ознаки несправності водогону; формувати навички безпечного користування водогоном; виховувати обережність, пильне ставлення до свого життя, почуття відповідальності за свої дії та вчинки.
Обладнання:підручник, прислів’я, номери служб порятунку, карточки з правилами користування водогонам.
Форма проведення:вивчення нового матеріалу
Хід роботи:
- Вступна частина
1.Привітання
Продзвенів уже дзвінок
Починається урок
Ось і ви часу не гайте,
Працювати починайте!
Сьогодні урок основи здоров’я проведу у вас я. Мене звати Дар’яВітаіївна.
2.Перевірка готовності до роботи
Подивіться на свої парти на них не повинно бути нічого зайвого.
- Актуалізація опорних знань
Гра «Так - ні»
- Пограємо в гру «Так - ні ». Я буду вам казати твердження, а ви якщо воно правильне хлопаєте руками, якщо ні то сидите мовчки.
- За комп’ютером можна їсти?
- Курити –дуже погано для здоров’я
- За комп’ютером не можна сидіти весь день
- Щоб бути здоровою людиною, треба пити алкоголь
- Біля комп’ютера повинно бути багато сміття
- Якщо людина курить, то вона здорова людина
- До монітору не можна торкатись
- Куріння може призвести до раку легень
- Алкогольні напої – це шкода здоров’ю
- За комп’ютером не можна сидіти з вологими руками та у верхньому одязі
- Якщо вживати алкоголь, то може виникнути алкогольна залежність
- Оголошення теми й мети уроку.
- Діти, сьогодні ми з вами починаємо вивчати новий розділ « безпечне довкілля». У ньому ви дізнаєтесь про безпеку вдома, про обережне поводження з газом, про безпеку надворі, про пожежну безпеку, про безпеку на дорогах та безпечний відпочинок на природі. Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про привила користування джерелами водопостачання.
- А зараз я пропоную вам відгадати загадку
Ця будівля єповсюду
В ній живуть хороші люди
Називається …( будинок).
- Так правильно це будинок
- На дошці ви бачите прислів’я, прочитайте та поміркуйте над ним.
- « В ГОСТЯХ ДОБРЕ А ВДОМА КРАЩЕ»
- А тема нашого уроку – БЕЗПЕЧНИЙ дім
- Вивчення нового матеріалу
1. Вступне слово
Дім – це особливе місце, де ти почуваєшся спокійно і впевнено. Тут живуть найрідніші тобі люди. Вони люблять тебе і дбають про тебе. До них ти завжди можеш звернутися за порадою іпо допомогу.
- Ви маєте по черзі продовжити речення: « Я люблю свій дім за те, що…»
2. Робота з підручником
Діти відкрийте підручник на сторінці 82. Ви бачите текст «Традиціїі сучасність»
Але читати ви маєте читати уважно, бо після читання ви відповісте які були традиції
української оселіі як люди облаштовують сучасний дім
- Читання тексту
- Які були традиційні оселі?
- А як об лаштовані сучасні оселі?
- Які головні переваги в сучасних будинках?
- Це благо?
- Чи завжди безпечно в домі мати електропостачання, водопостачання та газопостачання?
- Коли дім може стати небезпечним?
3. Робота з пам’яткою
- У кожному міському будинку і в багатьох сільських оселях є водогін. З річок чи підземних джерел очищена вода надходить до квартири.
-А які ви знаєте правила користування водогоном?
- На сторінці 83 ви бачите правила користування водогоном зачитайте їх в голос ланцюжком.
- Так якіправила користування водогоном ви запам’ятали?
4.Обговорення житлових ситуацій
- Чи були у вас подібні ситуації?
- Хто вам допоміг уникнути небезпеку?
- Чи допомагає людині в таких ситуаціях паніка?
5. Фізкультхвилинка
- Ви вже втомились тому встаньте зараз зробимо фізкультхвилинку.
Раз! Два! Всі присіли.
Потім вгору підлетіли.
Три! Чотири! Нахилились,
Із струмочка гарно вмились.
П'ять! Шість! Усі веселі.
Летимо на каруселі.
Сім! Вісім! В поїзд сіли
Ніжками затупотіли.
Дев'ять! Десять! Відпочили
І за парти дружно сіли.
6 .Робота за схемою
- Подивіться будь-ласка на схему.
- Що ви бачите?
- Це коридор, це вітальня, ось тут знаходиться спальня, це кухня а ось це санвузол.
- Ви бачите квартиру.
- Знайдіть прилади, якіпід’єднанні до мережі водопостачання, і крани, якими можна перекрити воду в квартирі.
- Чому один кран синій, а інший червоний?
- Узагальнення і систематизація знань отриманих на уроці
- Робота в зошиті
( в зошиті 2 і 3 завдання)
- Відкрийте зошит на сторінці 36.
- Друге завдання
- Які речі у тебе вдома роблять твоє життя зручним?
- Записали
- Трете завдання
- Які речі у тебе вдома можуть бути небезпечними?
- Записали
- Практична робота
- Придумайте ситуацію , за якою необхідно викликати службу порятунку, та розіграйте її. Один із вас буде диспетчером, а другий повідомлятиме про небезпеку. Потім декілька учнів продемонструють це у класі
- ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ! В аварійних ситуаціях , викликайте аварійну службу.
- А ви знаєте номера аварійних служб?
- 101- пожежна охорона
- 102-міліція
- 103 – швидка допомога
- 104- газова служба
- Як треба звертатися?
- Підсумок уроку
1.Підсумкова бесіда
- Які правила користування водогоном ви запам’ятали?
- А які номера служб ви знаєте?
- Яка різниця між синім та червоним краном?
2. Прощання
- До побачення діти!
e=�1-ap��{om-alt:auto; margin-left:72.0pt;mso-add-space:auto;line-height:normal;background:white'>Д) Робота над художнімизасобами
- Вживанняпестливихслів (просеня, зайченя, косеньке, Маленьке,зайченятко)
Е) Вибірковечитання.
- Знайдіть рядок, вякомурозповідаеться про зайченя.
про сірогововка.
- Прочитайте рядки, у яких описано сон зайчика.
Ж) Творча робота.
- Діти, а зараз сробуйте словесно намалювати картину цьоговірша.
V. Підсумок уроку.
- Підсумкова бесіда.
- Твори якого поета ми сьогодні читали на уроці?
- Що нового ви дізналися про письменника?
- Який вірш вам найбільше сподобався? Чому?
- Оцінювання.
- Домашнє завдання.
- Читати виразно вірш М. Вінграновського «Лазить сонечко» , «Приспало просо просеня»(с. 126-127)
- Прощання.
|