Тема: «Ключі від форду Буаяр».
Мета: навчити учнів розв’язувати логічні задачі, пробуджувати інтерес учнів до розв’язування цікавих задач з математики; розвивати розумові здібності учнів, кмітливість, уважність, спритність; виховувати любов до математики, дружелюбність і командний дух.
Обладнання: тема, жетони, ребуси, анаграми, картки «Математичні доріжки», макети таксі та будинків, елементи нестандартності (Добрик, Фіксики (Сімка, Нолик, ДімДімич))
Вид заняття: гра-змагання.
Хід роботи:
І Вступна частина
- Привітання
- Встаньте, дітки, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться і до себе.
Привітайтесь: Добрий день!
Хай гарно розпочнеться новий день!
- Перевірка готовності учнів до заняття.
Очки – придивляйтесь,
Носик – глибше дихай,
Ротик – посміхнись.
Спинки розправляйтесь,
Ручки піднімайтесь,
Нумо до роботи
Дружно всі взялись!
- Оголошення теми і мети заняття
- Темою нашого заняття буде «Ключі від форту Буаяр», але це не прості ключі, а математичні. Щоб здобути ключ вам потрібно виконати всі завдання від Добрика і для цього ми вас об’єднуємо в команди, а допомагати вам будуть герої з мультфільму «Фіксики»
- Перший ряд буде під крилом допомоги Сімки.
- Другий ряд на чолі з Ноликом
- Третій ряд з ДімДімичом.
- Тому часу не гаймо і скоріше починаймо
ІІ. Основна частина
- Вступна бесіда
- Діти що вам відомо про математику?
- Навіщо математика потрібна взагалі?
- Клас, а ви любите математику?
- А щоб довести вам, що потрібна математика в нашому житті послухайте вірш:
- Ти визнана давно главою всіх наук –
Потрібна нам ти скрізь, завжди і всюди.
Без математики ми нині як без рук.
З тобою з казки дійсність творять люди.
Освоївши тебе – рвемося у політ.
Створили вже розумні ми машини,
Штурмуємо космічний світ
І різних фактів визнаєм причини.
З тобою ми невпинно ростемо,
З тобою – підкоряємо природу.
Твої досягнення ми віддамо
На благо будівничого народу.
- Отже потрібна нам математика?
- Веселі задачі
- Діти, ось ваше перше завдання щоб отримати перший ключ, а яка з команд відповість правильно отримає бал, тож слухайте уважно і рівно руку тримайте:
В майстерні 8 горобців
Зробили всі по 5 стільців,
Занесли у дитячий сад
Для малят – горобенят.
Ось малюки на них сидять,
Вам треба їх порахувать.
Відповідь: 40
Відповісти не робота ,
Скільки ніг у бегемота.
Якось 8 бегемотів
Йшли у гості до єнотів.
Щоб доріжку не стоптати,
Треба капці всім їм дати.
Отака копиця ніг!
Скільки капців в них усіх?
Відповідь: 32
Пролітало в небі 7
Дощових хмаринок,
Впало з кожної на землю
9 сліз – краплинок.
Ці краплиночки збери,
Скільки всіх їх – говори.
Відповідь: 63
На підлозі – 6 доріжок
І на кожній – 8 кішок.
Як зайдемо до кімнати,
Маєм їх порахувати.
Відповідь: 48
28 жабенят пострибали вранці в сад,
Сім калюжок відшукали,
В воду радо пострибали.
Хочу я дізнатись дуже,
Скільки їх в одній калюжі?
Відповідь: 4
У норі стара бобриха
Все плете шкарпетки стиха
Для онуків – бобренят:
5 хлоп’ят і 5 дівчат…
Помилитися боюся :
Скільки зв’яже їх бабуся?
Відповідь: 20
- Молодці.
- Математичні ребуси
- Друге завдання полягає в тому що Добрик приготував вам слова але частини слова замінив числами, вам потрібно назвати це слово, хто може прочитати слово, приносить своїй команді бал.
- Століття – 100- ліття
- Сорока – 40-а
- Сім’я – 7- я
- Столиця – 100- лиця
- Місто- мі-100
- Севастополь – Сева – 100 – поль
- Які цифри зустрічалися в словах?(100,40,7)
- Які цифри зустрічалися найчастіше? (100)
- Злови цифру
- Діти, щоб отримати наступний ключик вам потрібно впіймати числа, а щоб це зробити вам потрібно плескати в долоні коли почуєте число,
- Все зрозуміло? Приготувалися, слухаємо уважно
Число числівник назове,
У світ лічби нас поведе,
Ми навчимося рахувати,
Додавати, віднімати.
І матір теж одна-єдина,
Над нами сонечко одне,
Проміння шле нам золоте.
Земля одна, планет багато,
На небі – тисячізірок.
- буднів тижня, одне свято,
І безліч у полях квіток.
Число числівник називає,
І всяк школяр це добре знає.
Один, два, три, чотири, п'ять -
Учимось, друзі, рахувать.
- Молодці
- Гра «Математичний виклик»
- Зараз нам з вами потрібно допомогти таксистам дібратися до будинку в які їх викликали. Для цього вам треба виконати дію з числа які у таксистів написані і доставити їх у будинки з номерами, які відповідають результату дії
- Все зрозуміло? Тож почнемо:
(розв’язок завдання)
- Молодці!
- Фізкультхвилинка
- Раз – підняти руки вгору,
Два - нагнутися додолу,
Не згинайте, діти, ноги,
Як торкаєтесь підлоги,
Три, чотири – прямо стати,
Будем знову починати.
Хто зуміє присідати
І ногам роботу дати?
Раз – піднялись, два – присіли,
Хай мужніє наше тіло.
Хто втомився присідати,
Може вже відпочивати.
Руки в боки, руки так,
- Завдання «Математична доріжка»
- Діти, наступне ваше завдання вирішити приклад, але приклад великий, як дорішка, тому кожний учасник команди повиний вирішити приклад, а результат попередньої дії буде число для наступної.
(Розвязок завдання)
- Молодці, і ми отримуємо ключик.
- Гра «Зашифроване речення.»
- Останій ключик заховався за цим реченням, але воно не звичайне, бо букви переплутані, і щоб відновити речення вам допоможуть числа дізнатися порядок букви в слову
- Все зрозуміло? Тоді я пропоную розставити всі букви на свої місця.
ь л і ю б т - 6 1 4 2 3 5
ммкаутиета - 1 5 9 2 10 3 8 4 7 6
Любіть математику!
- Молодці, ми зібрали всі ключі
ІІІ Заключна частина
- Підсумкова бесіда.
- Діти, отже нам потрібна математика?
- А для яких професій вона найважливіша?
- Хто сьогодні був нашими гостями?
- Оцінювання
Ось і грі прийшов кінець.
Тож показуйте нам рахунок:
Хто сьогодні молодець?
Три команди добре грали,
Хоч без досвіду гравці.
Відповіді показали –
Що всі – молодці!
Тож прийміть від нас на пам’ять
Ці медалі “золоті”
Вам бажаємо удачі
І в навчанні, і в житті!
- Прощання
|