Тема: «Парад країн Європи»
Мета: поглибити знання дітей про країни Європи, які входять до складу ЄС, їх національні, духовні, культурні надбання, підкреслити приналежність нашої держави до європейської сім’ї народів; розвивати громадянську позицію, пізнавальну активність, логічне мислення, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати повагу до інших, естетичний смак.
Обладнання: тема на дошку, карта Європи, жетони, ілюстрації, презентація, ноутбук.
Вид заняття: заочна подорож.
Хід роботи:
І Вступна частина
- Привітання.
Вітаємо, вас, наші любі,
У світлій, затишній оселі.
Нехай заняття наше буде,
Як пісня — дзвінким та веселим.
Ось дзвінок сигнал подав —
До роботи час настав.
Ось і ми часу не гаймо,
А заняття починаймо.
- Повідомлення теми і мети.
- Діти, а щоб дізнатися в яку частину світу ми сьогодні відправимся, ми пропонуємо вам послухати вірш:
Куточків різних на землі багато.
Європа серед них – найкраща над усім,
Бо саме тут ми маємо зростати.
Європа – наш великий спільний дім!
- Тож в який куточок світу ми сьогодні відправимось?
- Правильно! Тож, сьогодні в гості нас чекають країни Європи.
(стукіт в двері)
- Введення елементу нестандартності.
Відкриваються двері і входить Європа.
Є: Вітаємо вас, любі — українці.
Вітаємо вас, шановні європейці.
Є: Хочете знати, як мене звати?
Європа мене величати.
Коли народилася?
О, на карті я давно з'явилася,
Про це усі у світі знають.
Чи велика у мене родина?
Так, у мене не одна дитина.
Об'єднала у Євросоюз 28 країн,
Усім комфортно в нім.
Розумію, вам кортить про ЄС запитати?
Ну що я мушу сказати...
Це — така організація,
Де кожна нація
Має рівні права і свободи,
Живуть у злагоді усі народи,
- Тож діти хто це?
- Чи велика у Європи родина? (28 країн)
- А як живе ця незвичайна родина?
- Молодці. Отож, без вагання
Поспішаймо, любі друзі,
На нас чекають у Євросоюзі!
А зараз познайомтеся з дивною родиною,
Кожною європейською країною.
ІІ Основна частина
- Вступне слово.
- Дружба і братерство. Єдність і партнерство. Демократія, право, свобода. Разом. Кредо кожного народу.
Єднає нас людей Європа,
Яка у всесвіті одна така,
І той, хто близько чи далеко,
Тобі мов брат або сестра.
Ми різні за мовою, різні натури,
Різні звичаї, різні культури.
Та Європа — наш спільний дім,
- Європейський Союз — це сім'я демократичних країн, що спільно працюють задля миру і процвітання.
- 9 травня 1950 року — день народження того, чим є зараз ЄС — відзначається щорічно як День Європи, який також святкується в Україні.
- Війна між країнами ЄС є немислимою завдяки єдності, якої вони досягли за останні 60 років.
- 28 комісарів, по одному з кожної країни ЄС, працюють над конкретними завданнями, такими як зовнішні відносини, енергетика, торгівля, культура та національні надбання.
- Хтось знає хто такі комісари? Так ось комісари – це посадова особа, наділена урядом особливими повноваженнями, представники своєї країни.
- ЄС — дійсно унікальне явище, адже кожен народ із 28 країн унікальний по-своєму, своїми традиціями, звичаями, мовою, кухнею, а не тільки географією, кліматом та релігією.
- Щоб рухатись уперед, потрібно не лише любити Батьківщину, а й знати та поважати своїх сусідів. А ще означає —- вивчати їхні звичаї і традиції, їхню національну культуру, етнос.
- Тож почнемо «відкривати» для себе країни ЄС.
- Бесіда « Екскурсія по Німеччині»
- Почнемо екскурсію з Берліна,
Це важливе місто для країни.
Проведуть до Дрездена дороги,
Це найкраще місто у Європі.
- Мюнхен - це Баварії столиця,
Рай музеїв, карнавалів і традицій.
Туристична Мекка, ще й культури,
І мистецтва, і архітектури.
- Місто Веймар — класики столиця,
Ну, а Кьольн — це готики скарбниця.
- А щоб переконатися красу архітектури Німеччини ми пропонуємо відео-матеріал?
(Відео-матеріал: Современная архитектура Мюнхена)
- Так ось діти перед тим як йти далі, Європа хоче у вас запитати дещо?
Є: З якого міста ми почали нашу екскурсію?
- Хто знає чому Берлін – це важливе місто для країни?
Є: Яке місто є рай музеїв, карнавалів і традицій?
- Молодці, тож можемо продовжувати.
- Зупинка «Англія»
- Продовжуємо знайомство з європейськими країнами, і наступним представником Європи – є жителів британських островів.
- Англійські традиції... Уже давно словосполучення цих двох слів стало звичним. І дійсно, ми не уявляємо Великобританію без її традицій, які супроводжують кожного англійця протягом усього життя, від народження до смерті.
- Може хтось знає якісь англійські традиції?
- Традиційне пиття чаю. Урочистий виїзд королеви. Шотланський одяг та танці.
- Яскравою зорею й урочистим світанком в Англії – є романтичний письменник Вільям Шекспір. Його перу належить всесвітня п’єса «Ромео і Джульєтта». Англійці дуже полюбляють ходити на цю п’єсу, та й взагалі до театру.
- Гра «Актор»
- Тож діти, давайте зараз перевіримо чи гарні ви актори. Вашим завданням буде сказати вираз:
«Я люблю свою країну»
зі смутком, з радістю, з втомою і ніби ви тільки-но прокинулись.
- Молодці, а ми продовжуємо нашу подорож.
- Зупинка «Франція»
- Парад продовжує наймодніша країна Європи — є Франція, про яку знає весь світ.
- Франція — це не тільки шикарний Париж, сонячний Прованс і знаменита Бургундія. Це країна, де хвилі Атлантики ніжно пестять пустинні пляжі, а туристи насолоджуються справжніми чарами цієї давньої аристократичної країни.
- Вежі Ла-Шен і Сен-Ніколя у фортеці Ла-Рошель і до сьогодні тримають таємниці благородних мушкетерів.
- Париж — столиця високої моди. Історія костюмів — історія душі. Ці слова належать французькому поету. Французи кажуть:
«Не були б ноги гарними, якби не туфлі,
а вуха — якби не сережки».
- Чи вірно вважають французи, що одяг робить людину красивою? Чи краса людської душі важніше?
- Зупинка «Данія»
- А ми продовжуємо нашу подорож. Наступна країна - Данія. Столиця Данії — місто Копенгаген. Грошова одиниця — датська крона.
- Саме в Данії вперше з'явився всім відомий конструктор «LEGO», що у перекладі « грайте добре».
- Данія подарувала нам відомих людей , таких як письменник Ганс Хрістіан Андерсон.
- Гра «Веселе перо»
- І зараз ми перевіримо як всі ви його знаєте. Тому зараз ми вам читаю уривок з твору Г.Х. Андерсена, а ви кажете, як називається цей твір.
Є: А маленький принц дуже злякався ластівки, адже порівнюючи з ним вона була велетнем-птахом, а він був такий маленький та ніжний. Та, коли глянув на дівчинку, він був просто захоплений — такої чудової дівчинки йому ще не доводилось бачити. Тому він зняв з себе корону і одяг на неї. Потім принц спитав, як її звуть і чи не хоче вона вийти за нього заміж і бути королевою над усіма квітами! Так, це був справжній жених, не те що син жаби або кріт в оксамитній шубі! Тому вона дала свою згоду чудовому принцу. (Дюймовочкою)
- Кай голосно закричав - ніхто не почув його. А сніг падав, і сани мчали, поринаючи в заметах, стрибаючи через тини та рівчаки. Кай весь тремтів, хотів гукнути на допомогу своїх батьків, але в голові у нього була лише одна таблиця множення. Снігові пластівці все росли, росли і, нарешті, зробилися як великі білі кури. Раптом вони розлетілися на всі боки, великі сани зупинилися, і людина в сніговій шапці та шубі встала. Шуба й шапка на ній були з снігу - це була жінка висока, струнка, сліпучо-біла. Це була…
(Снігова Королева.)
Є: Далеко, у відкритому морі, вода зовсім синя, наче пелюстки волошок, і прозора, наче скло,- проте й глибоко там! Жоден якір не дістане дна. Багато дзвіниць довелось би поставити одна на одну, щоб верхня могла виднітися з води. Внизу, на самісінькому дні, живуть русалки.
(Русалочка)
- Чудово. Видно, що ви любите читати.
- Тож давайте підведемо підсумки.
- То ж в якій країні ми побували?
- Як називається столиця Данії?
- Який знаменитий письменник з цієї країни?
- Молодці! Вирушаємо далі.
- Зупинка «Італія»
- Наступна країна, у якій ми зупинимося схожа на чобіток. Чи знаєте ви що це за країна?(Італія)
- Столиця — місто Рим.
- Гаряча країна піци, пасти, вина, чоловіків та пристрасті.
- Італію різнобарвна та чаруюча. У кожному регіоні Італії своє життя, кухня, традиції, ідеали, мова і тим паче культура. У повсякденному житті італійців значно більше таємниць, ніж ви собі уявляєте.
- Але точно якщо побачити Венеціанський карнавал, то більш зачарованого нічого не можна побачити, тож ми вам пропонуємо подивитися відео-фрагмент.
(Відео-фрагменту: Венецианский карнавал)
- Якщо у нас нещасливим числом вважається 13, то в Італії це – 17
- Прогноз погоди по телебаченню озвучують італійські офіцери в парадній формі.
- Тож діти що у вас залишилось в пам’яті про Італію?
- Зупинка «Україна»
- Ось ми і повернулися на Батьківщину. Але після такої екскурсії можна сказати, що все це що ми бачили є і в нас.
- Така ж сама захоплююча література, вишукана мода, чаруюча архітектура, смачна кухня, багата історія, традиціями та звичаями.
- Тож давайте переконаємось і поглянемо відео-фрагмент.
(Олеся Заяць- Це моя Україна!)
ІІІ Заключна частина
- Підсумкова бесіда
- Ось наша подорож підійшла до кінця. Діти, що ви дізналися нового?
- В які країни ми завітали і чим вона славиться?
- Як ви думаєте ми можемо вважати себе європейською країною? Чому?
- Нагородження
- Діти, дякуємо вам за увагу, ви були дуже слухняні і тому на згадку про цю подорож ми вам даруємо сувенірчики (жетони у вигляді прапору ЄС)
- Прощання.
- До побачення! До нових зустрічей.
Завантажити Парад країн Європи.rar
|