Тема: Шевченкове слово
Мета: Закріпити знання учнів про творчість Т.Г.Шевченко,розвивати мовлення,мислення,увагу,виховувати любов до книги,бажання читати твори Т.Г.Шевченка.
Обладнення:Портрет Шевченка,тема на дошці,вірш з пропущеними літерами,малюнок хати,красворд,малюнки театрів,пам’ятників,нагородження,малюнки картин.
Вид заняття: Усний журнал.
Хід уроку
I.Вступна частина.
1)Привітання
Чуєте,дзвенить дзвінок?
Слід почати наш урок.
Враз шуміти перестаньте,
Біля парт тихенько станьте.
-Доброго ранку!
-Сідайте.
2)Перевірка готовності до роботи
- Нумо гляньте всі швиденько,чи на партах все чистенько?Кожен з вас приготувався,на перерві постарався.
3)Повідомлення теми і мети.
-Епіграфом до нашого сьогоднішнього заняття стануть такі слова :
Ну,щоб здавалося слова,
Слова та голос-
Більш нічого.
А серце б’ється
Ожива,як їх почує.
-Діти,хто знає чиї це слова?
-Тема нашого заняття «Шевченкове слово»..І сьогодні ми будемо говорити про незвичайну людину,людина яка по сей день є «володарем душі».Це людина-український поет,художник,філософ.Сьогодні на занятті ми спробуємо відкрити для вас нові знайомі сторінки його творчої біографії.
-Діти,до нас сьогодні в гості завітав журналіст,він буде спостерігати за вами на в протязі всього заняття.
II.Основна частина
- 1 сторінка «Біографія»
-Ось перша наша сторінка нашого «журналу» під назвою «строінки з біографії»
-.9 березня 1814 року в селі Моринці Звенигородського повіту на Київщині (тепер Черкащина) у бідній кріпацькій хаті Шевченків народився хлопчина. Батьки дали йому ім'я Тарас.Коли минав йому другий рік, переселились Шевченки з усією сім'єю до села Кирилівка. Велика була сім'я: батько Григорій, мати Катерина, три сестрички (Катря, Ярина, Марійка), два братики (Микита, Йосип) і дідусь Іван. Всіх дев'ятеро.
-Хто такі «кріпаки»?(люди,яких пани використовували в якості домашньої прислуги)
- 2 сторінка «Поет»
-Дитячі роки поета були тяжкими,сирітськими,безрадісними. І лише мальовничі краєвиди природи рідного краю розвіювали смуток,і в серці заграла радісна сила.
-Всю Черкащину,як тепер називають Шевченків край,малий Тарас сходив своїми босоми ногами,скропив дрібними росами-сльозами.
-Милувався Тарас чарівністю степу,різнобарвністю гаю,гомоном рідного краю,землі,мови.
Я так її,я так люблю
Мою Україну убогу,
Що проклену святого бога,
За неї душу погублю!
-Все своє життя,де б не був поет,душею линув до рідного краю,рідної домівки.
-Хоч я к тяжко було Тарасові в рідній хатині,але з якою любов’ю він думами лине до неї,як ніжно називає «хатиночка»,як милується зеленим гаєм,чистим ставом.
-Згадка про рідну домівку навіює на поета інші думи,і він лине у квітучій вишневий садок на Україну.
Садок вишневий коло хати,
Хрущі над вишнями гудуть,
Плугатарі з плугами йдуть,
Співають ідучи дівчат,
А матері вечерять ждуть.
-Діти,яку картину ви уявили,прослухавши вірш? Що ви відчули?
-Діти на дошці висить віршик,але там пропущені букви,хто знає які потрібно вставляти букви?
Вч…тьс…, бр…т… м…ї,
д…м…йт…, ч…т…йт…,
ч…ж…г… н…вч…йт..сь
і св…г… не ц…р..йт..сь.
- Дякую, молодці!
3)Фізкультхвилинка
Раз, два – руки в боки,
Три, чтотири – два підскоки,
П’ять, шість – нахились,
Сім, вісім – розпрямись,
Дев’ять, десять – всі присіли,
І за парти тихо сіли.
- 3 сторінка «Художник»
-3 сторінка нашого уявного журналу «Шевченко-художник»
-Тарас Шевчекно як художник займає одне з найпочесніших місць в українському образотворчому мистецтві.Він прекрасно володіє всіма відомими тоді засобами графічного зображення.
-Соьгодні ми з вами познайомимося з найвидатнішими картинами Т.Г.Шевченка.
-Циганка-ворожка
-Катерина.Час створення.
-Місячна ніч на Косаралі.
-Т.Г.Шевченко був не тілки великим поетом,а й талановитим художником.Його пензлю належить багато пейзажів,портретів,побутових картин.
-Діти на дошці є красворд,спробуємо його відгадати.
1)Зацвіла у лузі червона …(калина)
2)Зоре моя вечірняя,зійди над …(горою)
3)Між ярами над ставами … зеленіють (верби)
4)Закувала … (зозуленька)
5)Любо,любо стало пташечка ..(зраділа)
6)Червоніє за горою … співає.
5) 4 сторінка «Пам’ять Кобзарю»
- У цьому році минає 200 річчя з дня народження славетного сина України Тараса Шевченка.Народ пам’ятає про свого Кобзаря,вшановує його пам’ять:імя Шевченка названо парки,театри,вулиці.Його імя у 1939 році присвоєно Київському державному університету.На майданах міст і сіл споруджено пам’ятники поету
-Не лише в Україні вшановують його пам’ять.Пам’ятники нашому Шевченку стоять у далекій Канаді,Угорщині,США,Франції.Вулиці багатьох міст світу теж названо його іменем.
III.Заключна частина.
1)Підсумкова бесіда
-А зараз наш журналіст буде задавати питання.
-Про кого ви сьогодні говорили на заняття?
-Що ви запам’ятали?
-Ким для нас є Тарас Шевченко?
-Як вшановують пам’ять Тараса Шевченка?
2)Нагородження
-Діти ви були всі молодці,дуже активні,кмітливі.
-Отримують нагородження,той хто був активним
3)Прощання
- Нам дуже сподобалося з вами працювати і будемо з нетерпінням чекати нашої наступної зустрічі.
-До побачення.
|