Тема: «Сторінками улюблених дитячих книжок»
Мета: навчити дітей логічно і послідовно висловлювати власні думки та ознайомлення учнів з широким та доступним колом дитячого читання; розвивати творчі здібності у дітей, сценічну майстерність, інтонацію, дикцію та техніку читання; виховувати повагу до усної народної творчості, бажання читати казки та інші літературні твори.
Обладнання: тема, жетони, анаграма, портрет Ліни Костенко, герої казок, мікрофон, маски до казки, картки з текстом.
Вид заняття: усний журнал.
Хід роботи:
- Вступна частина
- Привітання
Казку люблять усі люди!
І дорослі, і малі,
Тобто, й наші школярі.
Будемо ми працювати,
Й руку вправно піднімати.
Казка кличе нас усіх,
Починаємо мерщій!..
- Оголошення теми і мети.
- Діти, щоб дізнатися про що ми будемо говорити на нашому занятті, вам потрібно відгадати анаграму:
А к з к а
5 1 3 4 2
- Молодці, сьогодні ми будемо гортати сторінки казок. Тому темою нашого заняття буде «Сторінками улюблених дитячих книжок»
- Казка — це чарівна країна, де добро завжди перемагає зло.
Казок країна чарівна,
У гості й вас чека вона.
Отож часу не гайте,
У подорож рушайте.
- Введення елементу нестандартності.
- А щоб ми не заблукали, нашим помічником у подорожі буде Читайлик. Ось він, знайомтесь.
- А ти, Читайлику, запрошуй усіх дітей у подорож.
-
Усіх в казкову подорож!
Хто дружить із книжками,
Завжди йде поруч з нами.
- Основна частина
- Сторінка «Моя улюблена казка»
- Коли відкриваєш книгу з казками, то перед тобою відкривається світ чарівний, де лицарі та принцеси, чарівні звірі, які розмовляють та безмежний світ магії та чудес.
- Затишно дітям в пазусі казок.
Отак би й слухав про царя Салтана
або про те, як весело козак
обманював турецького султана.
Про карих коней з пломенем грив,
про чаклуна, що все на світі може.
І хто б там що кому не говорив,
а згине зло і правда переможе!
Той у Яги царівну відбере,
той кам'янисте поле переоре.
Кощій Безсмертний непремінно вмре,
і всі безглуздя роздум переборе.
Лише борись, а щастя не втече.
Не схаменися - півжиття позаду.
І вдень, і ніч, і тисячі ночей...
Спасибі вам за цю Шехерезаду.
- Так говорила видатна поетеса Ліна Костенко (показуємо портрет)
- Вправа «Мікрофон»
- Читайлик, а яка твоя любима казка?
-
- Для мене всі казки дуже дивовижні, бо чарівний світ казки відкрила для мене моя матуся. Коли я був маленький, мама часто читала і розповідала мені казки. Я захоплювався мужніми героями цих творів, незвичайними фантастичними подіями, а особливо мені подобався щасливий кінець казок. Діти, а у вас є улюблена казка? І чому ви її полюбляєте?
- Молодці, ви читаєте цікаві казки. А ми продовжуємо мандрувати нашою чарівною книгою.
- Сторінка «Герої книжок»
- Діти, читайлик переплутав героїв книжов і тому він вас просить відгадати героїв казки, все зрозуміло? Тож почнем:
Є на мед чутливий нюх,
Зветься плюшевий ведмедик,
Всім відомо....
(Вінні Пух)
- До школи іде хлопчак дерев’яний,
І потрапляє у цирк полотняний.
Відома ця книжка тобі, чи не так?
В пригодах яких
є цей хлопчак?
(Золотий ключик, або Пригоди Буратіно)
З малої деревини.
У печі зміючку спік,
Сам на дерево утік.
-
Від халеп різних рятує,
І зайчат, і мавпенят,
Бегемотів, тигренят.
(Лікар Айболить)
У лісі темному блукала,
Бо від мачухи тікала,
Опинилася у домі,
Де жили веселі гноми.
-
Їде на ведмежій спині,
Дивиться, щоб волохатий
Пиріжка не міг узяти.
(Маша та ведмідь)
- Фізкультхвилинка
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
Руки в боки, руки так,
Руки вгору, як вітряк.
Вище руки підніміть
І спокійно опустіть.
Плесніть, діти, кілька раз.
За роботу, все гаразд!
- Сторінка «Ми – актори»
- І ми продовжуємо мандрувати чарівною книгою, наступна сторінка називається «Ми – актори»
- Діти, хто такі актори?
- Тому зараз ми виберемо акторів, які будуть виконувати ролі казкових героїв казки «Ріпка»
(Інсценізацію казки «Ріпка»)
Головні ролі:
- Дід Андрушка
- Баба Марушка
- Донечка Мінка
- Собачка Хвінка
- Киця Варварка
- Мишка Сіроманка
Був собі дід Андрушка, а в нього — баба Марушка, а в баби — донечка Мінка, а в дочки — собачка Хвінка, а в собачки — товаришка, киця Варварка, а в киці — вихованка, мишка Сіроманка.
Раз весною взяв дід лопату та мотику, скопав у городі грядку велику, гною трохи наносив, грабельками підпушив; зробив пальцем дірку та й посадив ріпку.
Працював дід немарно: зійшла ріпка гарно. Щодень ішов дід у город, набравши води повен рот, свою ріпку поливав, їй до життя охоти додавав.
Росла дідова ріпка, росла! Зразу така, як мишка, була, потім, як буряк, потім, як кулак, потім, як два, а наприкінці стала така, як дідова голова.
Тішиться дід, аж не знає, де стати. «Час, — каже, — нашу ріпку рвати!» Пішов він на город — гуп-гуп! Узяв ріпку за зелений чуб: тягне руками, уперся ногами, — мучився, потів увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.
Кличе дід бабу Марушку: «Ходи, бабусю, не лежи, мені ріпку вирвати поможи!»
Пішли вони на город — гуп-гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда — за плече. Тягнуть, аж піт тече. Смикає дід ріпку за гичку, смикає баба діда за сорочку, працюють руками, упираються ногами. Промучилися увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.
Кличе баба дочку Мінку: «Ходи, доню, не біжи, нам ріпку вирвати поможи!»
Пішли вони на город — гуп-гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда — за сорочку, дочка бабу — за торочку. Тягнуть руками, упираються ногами. Промучились увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.
Кличе дочка собачку Хвінку: «Ходи, Хвінко, не біжи, нам ріпку вирвати поможи!»
Пішли вони на город — гуп-гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда — за сорочку, дочка бабу — за торочку, собачка дочку — за спідничку. Тягнуть руками, упираються ногами. Промучились увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.
Кличе собачка кицю Варварку: «Ходи, Варварочко, не лежи, нам ріпку вирвати поможи!»
Пішли вони на город — гуп-гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда — за сорочку, дочка бабу — за торочку, собачка дочку — за спідничку, киця собачку — за хвостик. Тягнуть і руками, і зубами, упираються ногами. Промучились увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.
Кличе киця мишку Сіроманку: «Ходи, Сірочко, не біжи, нам ріпку вирвати поможи!»
Пішли вони на город — гуп-гуп. Узяв дід ріпку за чуб, баба діда — за сорочку, дочка бабу — за торочку, собачка дочку — за спідничку, киця собачку — за хвостик, мишка кицю — за лапку.
Як потягли — та витягли ріпку.
Діти, вам сподобалась казка?
А ми продовжуємо подоружувати по чарівній книзі
- Сторінка-вікторинка
- Діти ось ми переходимо до іншої сторінки під назвою «сторінка-вікторинка», вашим завданням буде відповісти на питання, але не забувайте про правило піднятої руки:
- Як звали півника в казці « Колосок»? ( Голосисте горлечко )
- В чий будиночок забралася Коза-Дереза? ( Зайчика )
- Кому з героїв у скрутну хвилину допомогло гусеня ? ( Івасику-Телесику )
- Чим пригощала Лисичка Журавля? (Молочною кашею)
- Кого зробив дід із соломи? (Бичка)
- Хто бігав наввипередки з їжаком? (Заєць )
- Кого купив дід на базарі за три копи? ( Козу-Дерезу)
- Який казковий герой народився з горошини? (Котигорошко)
- Яка тварина прикинулася неживою серед дороги? (Лисичка)
- Хто викрав Івасика-Телесика? (Змія )
- Хто прогнав Козу-Дерезу із зайчикової хатки? ( Рак)
- Як звати зеленого чоловічка з довгою бородою, який живе у пеньку? ( Ох)
- Назвіть улюблене взуття діда з казки Коза-Дереза? (Червоні чоботи)
- У якій казці битий небиту віз? ( Лисичка-сестричка і Вовк-панібрат)
- Кого в казці «Рукавичка» називали іклан? (Кабана)
- Сторінка «Читців»
- Діти, останьою сторінкою нашої книги буде – сторінка «Читців».
- Зараз ви отримаєте картки з текстом, але деякі слова заміненні картинками, ваше завдання прочитати його, а потім ми виберемо хто виразно прочитає. Все зрозуміло?
(читання учнів)
- Молодці ви добре читаєте!
- Заключна частина
- Підсумкова бесіда
- Діти, які казки ми сьогодні згадували?
- Яку казку показували?
- Про кого йшлося в загадах?
- Нагородження
- Діти, за ваші труди і зусилля ми даруємо вам ці жетони
- Прощання
̶ Любі хлопчики й дівчатка!
Закінчилось наше заняття!
А вам хочем побажати —
Казок багато прочитати.
Ось і казочці кінець,
А хто слухав молодець
До нових зустрічей
|