Понеділок
01.12.2025
21:02
Можна знайти:

 

Вхід на сайт
E-mail:
Пароль:
Категорії розділу
1 клас [16]
2 клас [18]
3 клас [12]
4 клас [15]
Літня школа [24]
Пошук
                    
Наше опитування
Хто ви?
Всього відповідей: 428
Вкотакті

Головна » Статті » Конспекти занять » 2 клас

Сторінками улюблених дитячих книжок

Тема: «Сторінками улюблених дитячих книжок»

Мета: навчити дітей логічно і послідовно висловлювати власні думки та ознайомлення учнів з широким та доступним колом дитячого читання; розвивати творчі здібності у дітей, сценічну майстерність, інтонацію, дикцію та техніку читання; виховувати повагу до усної народної творчості, бажання читати казки та інші літера­турні твори.

Обладнання: тема, жетони, анаграма, портрет Ліни Костенко, герої казок, мікрофон,  маски до казки, картки з текстом.

Вид заняття: усний журнал.

Хід роботи:

  1. Вступна частина
    1. Привітання
      • Наш урок цікавим буде!

Казку люблять усі люди!

І дорослі, і малі,

Тобто, й наші школярі.

Будемо ми працювати,

Й руку вправно піднімати.

Казка кличе нас усіх,

Починаємо мерщій!..

  1. Оголошення теми і мети.
    • Діти, щоб дізнатися про що ми будемо говорити на нашому занятті, вам потрібно відгадати анаграму:

А к з к а

5 1 3 4 2

  • Молодці, сьогодні ми будемо гортати сторінки казок. Тому темою нашого заняття буде «Сторінками улюблених дитячих книжок»
  • Казка — це чарівна країна, де добро завжди перемагає зло.

Казок країна чарівна,

У гості й вас чека вона.

Отож часу не гайте,

У подорож рушайте.

  1. Введення елементу нестандартності.
    • А щоб ми не заблукали, нашим помічником у подорожі буде Читайлик. Ось він, знайомтесь.
    • А ти, Читайлику, запрошуй усіх дітей у подорож.
    • Запрошую і я також

Усіх в казкову подорож!

Хто дружить із книжками,

Завжди йде поруч з нами.

  1. Основна частина
    1. Сторінка «Моя улюблена казка»
      • Коли відкриваєш книгу з казками, то перед тобою відкривається світ чарівний, де лицарі та принцеси, чарівні звірі, які розмовляють та безмежний світ магії та чудес.
      • Затишно  дітям  в  пазусі  казок.

Отак  би  й  слухав  про  царя  Салтана

або  про  те,  як  весело  козак

обманював  турецького  султана.

Про  карих  коней  з  пломенем  грив,

про  чаклуна,  що  все  на  світі  може.

І  хто  б  там  що  кому  не  говорив,

а  згине  зло  і  правда  переможе!

Той  у  Яги  царівну  відбере,

той  кам'янисте  поле  переоре.

Кощій  Безсмертний  непремінно  вмре,

і  всі  безглуздя  роздум  переборе.

Лише  борись,  а  щастя  не  втече.

Не  схаменися  -  півжиття  позаду.

І  вдень,  і  ніч,  і  тисячі  ночей...

Спасибі  вам  за  цю  Шехерезаду.

  • Так говорила видатна поетеса Ліна Костенко (показуємо портрет)

 

  1. Вправа «Мікрофон»
    • Читайлик, а яка твоя любима казка?
    • Для мене всі казки дуже дивовижні, бо чарівний світ казки відкрила для мене моя матуся. Коли я був маленький, мама часто читала і розповідала мені казки. Я захоплювався мужніми героями цих творів, незвичайними фантастичними подіями, а особливо мені подобався щасливий кінець казок. Діти, а у вас є улюблена казка? І чому ви її полюбляєте?
    • Молодці, ви читаєте цікаві казки. А ми продовжуємо мандрувати нашою чарівною книгою.

 

  1. Сторінка «Герої книжок»
    • Діти, читайлик переплутав героїв книжов і тому він вас просить відгадати героїв казки, все зрозуміло? Тож почнем:

 

 

  • До прогулянки він ласий,

Є на мед чутливий нюх,

Зветься плюшевий ведмедик,

Всім відомо....

(Вінні Пух)

 

  • До школи іде хлопчак дерев’яний,

І потрапляє у цирк полотняний.

Відома ця книжка тобі, чи не так?

В пригодах яких

є цей хлопчак?

(Золотий ключик, або Пригоди Буратіно)

 

  • Виріс цей хлопчина

З малої деревини.

У печі зміючку спік,

Сам на дерево утік.

  1.  

 

 

  • Він звірят усіх лікує,

Від халеп різних рятує,

І зайчат, і мавпенят,

Бегемотів, тигренят.

(Лікар Айболить)

 

У лісі темному блукала,

Бо від мачухи тікала,

Опинилася у домі,

Де жили веселі гноми.

  1.  

 

  • Заховавшись у корзині,

Їде на ведмежій спині,

Дивиться, щоб волохатий

Пиріжка не міг узяти.

(Маша та ведмідь)

 

  • Молодці.

 

  1. Фізкультхвилинка
    • Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз.

За роботу, все гаразд!

 

  1. Сторінка «Ми – актори»
    •  І ми продовжуємо мандрувати чарівною книгою, наступна сторінка називається «Ми – актори»
    • Діти, хто такі актори?
    • Тому зараз ми виберемо акторів, які будуть виконувати ролі казкових героїв казки «Ріпка»

(Інсценізацію казки «Ріпка»)

Головні ролі:

  • Дід Андрушка
  • Баба Марушка
  • Донечка Мінка
  • Собачка Хвінка
  • Киця Варварка
  • Мишка Сіроманка

Був собі дід Андрушка, а в нього — баба Марушка, а в баби — донечка Мінка, а в дочки — собачка Хвінка, а в собачки — товаришка, киця Варварка, а в киці — вихованка, мишка Сіроманка.

Раз весною взяв дід лопату та мотику, скопав у городі грядку велику, гною трохи наносив, грабельками підпушив; зробив пальцем дірку та й посадив ріпку.

Працював дід немарно: зійшла ріпка гарно. Щодень ішов дід у город, набравши води повен рот, свою ріпку поливав, їй до життя охоти додавав.

Росла дідова ріпка, росла! Зразу така, як мишка, була, потім, як буряк, потім, як кулак, потім, як два, а наприкінці стала така, як дідова голова.

Тішиться дід, аж не знає, де стати. «Час, — каже, — нашу ріпку рвати!» Пішов він на город — гуп-гуп! Узяв ріпку за зелений чуб: тягне руками, уперся ногами, — мучився, потів увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.

Кличе дід бабу Марушку: «Ходи, бабусю, не лежи, мені ріпку вирвати поможи!»

Пішли вони на город — гуп-гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда — за плече. Тягнуть, аж піт тече. Смикає дід ріпку за гичку, смикає баба діда за сорочку, працюють руками, упираються ногами. Промучилися увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.

Кличе баба дочку Мінку: «Ходи, доню, не біжи, нам ріпку вирвати поможи!»

Пішли вони на город — гуп-гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда — за сорочку, дочка бабу — за торочку. Тягнуть руками, упираються ногами. Промучились увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.

Кличе дочка собачку Хвінку: «Ходи, Хвінко, не біжи, нам ріпку вирвати поможи!»

Пішли вони на город — гуп-гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда — за сорочку, дочка бабу — за торочку, собачка дочку — за спідничку. Тягнуть руками, упираються ногами. Промучились увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.

Кличе собачка кицю Варварку: «Ходи, Варварочко, не лежи, нам ріпку вирвати поможи!»

Пішли вони на город — гуп-гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда — за сорочку, дочка бабу — за торочку, собачка дочку — за спідничку, киця собачку — за хвостик. Тягнуть і руками, і зубами, упираються ногами. Промучились увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.

Кличе киця мишку Сіроманку: «Ходи, Сірочко, не біжи, нам ріпку вирвати поможи!»

Пішли вони на город — гуп-гуп. Узяв дід ріпку за чуб, баба діда — за сорочку, дочка бабу — за торочку, собачка дочку — за спідничку, киця собачку — за хвостик, мишка кицю — за лапку.

Як потягли — та витягли ріпку.

Діти, вам сподобалась казка?

А ми продовжуємо подоружувати по чарівній книзі

 

  1. Сторінка-вікторинка
    • Діти ось ми переходимо до іншої сторінки під назвою «сторінка-вікторинка», вашим завданням буде відповісти на питання, але не забувайте про правило піднятої руки:
  1. Як звали півника в казці « Колосок»? ( Голосисте горлечко )
  2. В чий будиночок забралася Коза-Дереза? ( Зайчика )
  3. Кому з героїв у скрутну хвилину допомогло гусеня ? ( Івасику-Телесику )
  4. Чим пригощала Лисичка Журавля? (Молочною кашею)
  5. Кого зробив дід із соломи? (Бичка)
  6. Хто бігав наввипередки з їжаком? (Заєць )
  7. Кого купив дід на базарі за три копи? ( Козу-Дерезу)
  8. Який казковий герой народився з горошини? (Котигорошко)
  9. Яка тварина прикинулася неживою серед дороги? (Лисичка)
  10. Хто викрав Івасика-Телесика? (Змія )
  11. Хто прогнав Козу-Дерезу із зайчикової хатки? ( Рак)
  12. Як звати зеленого чоловічка з довгою бородою, який живе у пеньку? ( Ох)
  13. Назвіть улюблене взуття діда з казки Коза-Дереза? (Червоні чоботи)
  14. У якій казці битий небиту віз? ( Лисичка-сестричка і Вовк-панібрат)
  15. Кого в казці «Рукавичка» називали іклан? (Кабана)

 

  1. Сторінка «Читців»
    • Діти, останьою сторінкою нашої книги буде – сторінка «Читців».
    • Зараз ви отримаєте картки з текстом, але деякі слова заміненні картинками, ваше завдання прочитати його, а потім ми виберемо хто виразно прочитає. Все зрозуміло?

(читання учнів)

  • Молодці ви добре читаєте!

 

  1. Заключна частина
    1. Підсумкова бесіда
      • Діти, які казки ми сьогодні згадували?
      • Яку казку показували?
      • Про кого йшлося в загадах?
  2. Нагородження
    • Діти, за ваші труди і зусилля ми даруємо вам ці жетони
  3. Прощання

̶          Любі хлопчики й дівчатка!

Закінчилось наше заняття!

А вам хочем побажати —

Казок багато прочитати.

 

Ось і казочці кінець,

А хто слухав молодець

До нових зустрічей

Категорія: 2 клас | Додав: Emmett (24.10.2014) | Автор: Злобенець А
Переглядів: 1133 | Теги: книга, читання, Сторінками улюблених дитячих книжок | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
avatar